خوب یادشون رفته ..
اشتباه اول از معلم جدیده که گمان کرده پارسال تو کلاس کم کاری شده و دوره سه ماهه تععطیلات تابستون را نادیده گرفته و همچنین معلم پارسال که پوشه پیشرفتی برای دانش آموزانی که ضعیف بودند فراهم نکرده تا در آینده بدونند این دانش آموز تو فلان مبحث نیاز به یادگیری بیشتر در آینده داره.

اشتباه دوم از والدینه که 3 ماه تعطیلات کلا بچه ها رو از درس و مشق جدا می کنند و به حال خودشون رهاشون می کنند و به فکر پیشرفت بچه هاشون نیستند و فکر می کنند مدارس قراره معجزه کنند و از فرزندشون یه دکتر مهندسی بسازند در حالیکه نمی دونند با وضعیت فعلی جامعه آموزشی کشور اگه خودشون فوق برنامه با بچه هاشون کار نکنند، در آینده فرزندانی بیکار و مدرک به دست خواهند داشت.

اشتباه سوم از نظام آموزشی هست به دو دلیل اول اینکه چرا باید اطلاعاتی که به بچه ها داده میشه فقط سر امتحان تو برگه بیارن و دیگه تموم و چرا اموزش ما از سطح حفظیات بالاتر نمیره. و دوم اینکه چرا مطالب اینقدر باید خشک و بی روح باشند که دانش آموز در تابستون دنبال مطلب نره و تحقیقات در همون زمینه های درسی براش جذاب نباشه.یکی از نمونه هاش کتاب زبان انگلیسی هست که خود من وقتی اون کتاب دبیرستان رو می خوندم از زبان نفرت داشتم اما وقتی به موسسه رفتم و با کتاب ها و فیلم ها زبان انگلیسی که در اونجا تدریس میشد آشنا شدم به شدت به زبان انگلیسی علاقه مند شدم.

دانش آموزان را دقیق تر بررسی کنیم.